در تاریخ 3 ژوئن 2020 در یک هم‌اندیشی مجازی که توسط World Economic Forum و شاهزاده ی ولز برگزار شد، ابتکاری بسیار جذاب به نام بازنشانی بزرگ مطرح گردید که در حقیقت تلاش جامعه اقتصاد جهانی برای ساخت دنیایی مقاوم در برابر بیماری همه‌گیر کووید-19 و یا سایر موراد مشابه آن بود.

رهبران در سراسر جهان، اکنون خود را در یک بزنگاه تاریخی می‌بینند و باید این فشارهای کوتاه‌مدت را در برابر عدم قطعیت‌های میان‌مدت و یا بلند‌مدت مدیریت کنند. Great Reset قصد دارد بینش‌هایی برای تعیین وضعیت آینده روابط جهانی، جهت‌گیری اقتصادهای ملی، اولویت‌های حیاتی جوامع، ماهیت الگوهای کسب و کار و نیز مدیریت مباحث مشترک جهانی ارائه دهد.

مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) در این جلسه مجازی حضور داشت و خاطرنشان کرد: “لازم است یارانه‌های سوخت‌های فسیلی را قطع کنیم و اقدام به ایجاد اقتصادی سبز و عادلانه نمائیم.” در مقاله‌ای که سال گذشته توسط صندوق بین‌المللی پول منتشر شد، میزان نرخ یارانه‌های سوخت فسیلی سالانه 5.2 تریلیون دلار در سال 2017 یا 6.5 درصد از اقتصاد جهانی تخمین زده شد که نشان‌دهنده چالش در این زمینه است. Bernard Looney -مدیر عامل شرکت نفتی BP- از دیگر حاضران این جلسه بود که با اعلام توافق خود، بیان داشت که از پایان دادن به یارانه سوخت فسیلی حمایت می‌کند و از سیاست‌های سرمایه‌گذاری سبز که سازمان‌هایی از جمله اتحادیه اروپا شروع به کار در این حیطه کرده‌اند، حمایت می‌کند. پیشنهادات انرژی جایگزین شرکت BP شامل انرژی باد، انرژی خورشیدی و سوخت‌های زیستی است.

در حال حاضر، امریکا و چین آلوده‌کننده‌ترین کشورها هستند. Ma Jun -رئیس کمیته امور مالی سبز کشور چین- موافقت خود را اعلام داشته و خواهان تغییر برنامه‌های موجود جهانی شد. Jun شش توصیه برای پیشبرد هرچه بهتر Great Reset داشت که عبارت‌اند از:
1. اطمینان حاصل شود که میزان مشارکت در پروژه‌های سبز بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ است.
2. اطمینان حاصل شود پروژه‌هایی که نمی‌توانند به‌عنوان “پروژه سبز” تلقی شوند، مطابق با استانداردهای سختگیرانه محیط زیست ساخته می‌شوند.
3. بایستی دولت‌ها لیستی از کالاهای مصرفی سبز تهیه کنند.
4. مشاغل سبز باید در اولویت‌های تولید اشتغال قرار بگیرد و به‌جای پرداخت مزایای بی‌کاری، باید از افراد بخواهیم که درخت بکارند!
5. سهام سبز وارد بازار شود. این کار باعث می‌شود که شرکت‌های خصوصی هم وارد این حیطه شوند.
6. بانک‌ها باید از سهام سبز استفاده و حمایت کنند.

سازمان جنگل‌داری اروپا (EFI) اقدام به تنظیم و تدوین سند راهنمای اقتصادی ده هدفه به‌منظور پیشبرد هرچه بهتر فعالیت‌های زیستی نموده است. این طرح توسط بیش از 25 نویسنده با پوشش تمام رشته‌های علمی گردآوری شده است و اقدامات جهانی، کل‌نگر و تحول‌گرا را برای قرار دادن جهان در مسیری پایدار در نظر گرفته است. EFI با تسهیل در ارائه پشتیبانی و همچنین فراهم کردن بستر شبکه‌ای برای ارتباط سرمایه‌گذاران با یکدیگر، شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای پیشبرد اهداف زیستی در سطح جهان، نقش اساسی در این حیطه ایفا خواهد کرد.